Sales en Marketing


Sales is dynamisch. De markt speelt een grote rol, marges hebben alle aandacht, klanten zijn kritischer en klantgerichtheid is belangrijker dan ooit. Zaak dus om daar constant op te anticiperen. Resultaatgericht werken is de sleutel die er voor zorgt dat ambitieuze doelen behaald worden. En dat betekent ook dat gedrag, de juiste resultaat gedreven instelling en efficiënt werken centraal staan. Een scherpe focus maakt het verschil: dat is accelereren in sales. Vaak leven er de volgende vragen:

• Ondersteunt de sales organisatie het koopproces van klanten?

• Welke motivatoren houden het salesteam gemotiveerd?

• Is uw pijplijn gevuld met kwalitatieve leads?

• Hoe binden en vinden we sales talent voor uw organisatie?

• Zijn de salesprocessen effectief en efficiënt ingericht?

• Waar liggen uw kansen voor het beteren van efficiency en effectiviteit?

• Is managementinformatie over het salesproces tijdig en volledig beschikbaar?

• Hoe kunnen we actiegericht de accounts beheren?

• Zijn de gesprekspartners de juiste beslissers in het koopproces?

• Op welke manier kan het salesteam mee bewegen met de markt?

• Is extra training nodig om het verkoopproces te stimuleren?

  • Is de marketing consistent met de boodschap die sales verkondigt?
  • Ondersteunt marketing de verkoopprocessen?
  • Geeft marketing richting aan de sales?

Met direct toepasbare tips en goed ontwikkelde vaardigheden en salestechnieken zorgen wij ervoor dat deze vragen beantwoord worden zodat u het maximale uit de markt haalt.